Zdrowe nawyki

Karolina Jabłońska
31 maja 2021

5 zdrowych nawyków dla długiego życia 

1. Wprowadź dietę roślinną

Nie bez powodu specjaliści zalecają ograniczenie mięsa i stosowanie diety roślinnej. Oznacza to spożywanie głównie warzyw i owoców, których dzienna porcja powinna wynosić 400 – 500 gram. Oprócz tego warto włączyć do jadłospisu produkty z pełnego ziarna, orzechy i nasiona. Unikaj fast foodów, smażonych potraw, słodyczy i mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonego). 

2. Ćwicz codziennie 

Nie musisz od razu wykonywać godzinnego treningu na siłowni. Wystarczy 30 minut ruchu dziennie, aby zadbać o swoje zdrowie. Rodzaj aktywności fizycznej dopasuj do siebie – mogą to być ćwiczenia siłowe, bieganie, ale też spokojny spacer. 

3. Zrzuć nadprogramowe kilogramy

Otyłość w obecnych czasach jest chorobą cywilizacyjną. Nadmiar tkanki tłuszczowej ma poważne konsekwencje dla zdrowia całego organizmu. Wynikają z niego schorzenia takie jak cukrzyca, zawały serca czy pogorszenie motoryki. Zrzucenie zaledwie kilku kilogramów niesie pozytywne skutki dla zdrowia. A po kilku pierwszych, łatwiej będzie zgubić kolejne! 

4. Koniec z paleniem

Nieważne, czy palisz tradycyjne papierosy czy używasz waporyzatora – szkodliwe substancje obecne w tytoniu wpływają negatywnie na twoje organy wewnętrzne. Drastyczne zdjęcia na paczkach papierosów nie kłamią. Faktem jest, że palenie tytoniu powoduje liczne choroby, w tym złośliwe nowotwory. Nie warto tracić zdrowia i dodatkowych lat życia dla wątpliwej przyjemności z trucia własnego organizmu. 

5. Ogranicz alkohol

Alkohol jest kolejną legalną substancją, która ma tragiczne skutki zdrowotne. Jeśli nie jesteś w stanie unikać go całkowicie, ogranicz spożycie do zalecanych norm. Według specjalistów kobiety powinny wypijać maksymalnie jednego drinka dziennie, mężczyźni mogą pozwolić sobie na dwa. Zawartość alkoholu w jednym drinku z założenia nie przekracza 15 gram. 

Wprowadzenie tych kilku nawyków nie jest najłatwiejsze. Jeśli nie jesteś w stanie zastosować od razu wszystkich, włączaj je do swojej rutyny jeden po drugim. Dłuższe życie w zdrowiu to zdecydowanie gra warta świeczki.

Treści powiązane