Relaks – jak robić to dobrze?

Karolina Jabłońska
2 czerwca 2021

Najlepsze metody relaksacyjne 

Świadome oddychanie 

Oddech to potężna broń w walce ze stresem. Kiedy doświadczasz nerwowej sytuacji, często staje się płytki i krótki. Warto temu przeciwdziałać i skupić się na głębokim oddychaniu, podczas którego wypełnisz całe płuca powietrzem. Dzięki temu twoje ciało stopniowo ulegnie rozluźnieniu. 

Spróbuj praktykować świadome oddychanie również na co dzień. Połóż się na podłodze lub łóżku z jedną dłonią na brzuchu. Wdychaj powietrze powoli licząc do 3, a następnie wypuszczaj je z taką samą prędkością. Zauważ, jak twój brzuch unosi się i opada w trakcie. Powtórz ćwiczenie minimum 5 razy lub więcej w zależności od potrzeb. 

Medytacja 

Wystarczy zaledwie 5 lub 10 minut medytacji dziennie, aby podwyższyć odporność na stres. W tym przypadku najważniejsza jest regularność. Istnieją różne techniki medytacji. Na początek możesz spróbować medytacji prowadzonej poprzez przeznaczoną do tego aplikację lub filmy na YouTube. Z czasem znajdziesz technikę, która odpowiada ci najbardziej. 

Większość rodzajów medytacji opiera się na skupieniu na oddechu i stopniowym rozluźnianiu kolejnych części ciała. Można ją wykonywać na leżąco lub w pozycji siedzącej. Podczas sesji pozwól swoim myślom płynąć swobodnie i nie przywiązuj do nich wagi. Postaraj się być tu i teraz, skupić na swoim oddechu. 

Joga 

Joga jest kombinacją powyższych metod z ćwiczeniami fizycznymi. Obecnie jest jedną z najpopularniejszych technik relaksacyjnych ze względu na łatwość wykonania i dodatkowe korzyści, takie jak zwiększenie elastyczności. Rozciąganie ciała pozwala pozbyć się napięcia mięśni, zwłaszcza w kluczowych obszarach – karku, biodrach i ramionach. Ćwiczenia odbywają się w rytmie oddechu, co dodatkowo rozluźnia ciało i umysł. Joga wpływa również na poprawę ogólnego samopoczucia i motoryki. 

Treści powiązane