Zdjęcie pokazujące róg łóżka sypialnianego z szarym pikowanym zagłówkiem. Łóżko pokryte szarą narzutą, na której widoczne są rogi dwóch szarych poduszek. Obok łóżka drewniana szafka nocna na której umieszczona jest lampka w kolorze czarnym ze zlotymi dodatkami.

Poranne nawyki, które zmienią Twój dzień

Karolina Jabłońska
31 maja 2021

Budź się w zgodzie z naturalnym zegarem

Nie każdy jest rannym ptaszkiem i nie ma w tym nic złego. Należysz do osób, które przesiadują do późnych godzin nocnych? O ile czas twojej pracy jest na tyle elastyczny, że pozwala na wstawanie w porze południa – nic nie zmieniaj! Najważniejszą zasadą dotyczącą jakościowego snu jest utrzymanie stałych godzin, o których wstajesz i kładziesz się do łóżka. Dotyczy to również weekendów. Postaraj się przesypiać minimum 8 godzin każdej nocy. 

Unikaj telefonu rano i wieczorem

Używasz smartfona jako porannego alarmu? Warto zmienić ten zwyczaj i zainwestować w tradycyjny budzik. Dzięki temu nie będziesz mieć pretekstu do trzymania telefonu w sypialni. Trudno wtedy oprzeć się pokusie przeglądania mediów społecznościowych tuż przed snem i zaraz po obudzeniu. Światło ekranu smartfona dezorientuje twój mózg, co może utrudniać zaśnięcie. Najlepiej unikać używania telefonu minimum dwie godziny przed położeniem się do łóżka. 

Z kolei rano sięgnij po niego jak najpóźniej. Zaoszczędzisz dzięki temu cenny czas. Zamiast porannej dawki mediów społecznościowych wybierz rozciąganie, medytację lub czytanie książki. Ułatwi to koncentrację i nastroi twój mózg do działania przez cały dzień.

Wpuść trochę światła

Nasi przodkowie uzależniali cykl dnia od wschodu i zachodu słońca. W dalszym ciągu ludzki mózg zaprogramowany jest do pracy podczas dnia i odpoczynku w trakcie nocy. Dlatego tuż po obudzeniu rozsuń zasłony, aby wpuścić do pokoju promienie słoneczne. Dasz w ten sposób sygnał swojemu biologicznemu zegarowi, że pora na wyjście ze stanu spoczynku. Jeśli zimą budzisz się przed brzaskiem, możesz zastąpić promienie słoneczne sztucznym światłem. Inteligentne oświetlenie lub specjalne budziki świetnie imitują wschód słońca.  

Pościel łóżko

Nie każdy wyniósł nawyk ścielenia łóżka z domu, jednak warto go wprowadzić. W ten sposób tuż po obudzeniu wykonujesz pierwsze zadanie, co łatwo pozwala przejść do następnych zaplanowanych na ten dzień. Dodatkowo, poprawia to wystrój i schludność w sypialni, co wpływa pozytywnie na jakość twojego snu.

Treści powiązane